Felanmälan Fastighet
Här hittar du information om fel i gemensamma delar av fastigheten, såsom värmesystem, ventilation eller om det uppstår problem med andra fastighetstjänster.
Fel som rör fastigheten
Fel som rör gemensamma utrymmen (t.ex. trapphus, värmesystem, vattenläckage) ska anmälas till JM Kundservice.
Kontakta JM Kundservice
- E-post: kundservice@jm.se
- Telefon: 020-731 731
Öppettider: Måndag - Fredag, kl. 07.00 - 16.00
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid (t.ex. vattenläckage, elavbrott) kontakta JM:s jourservice på samma telefonnummer. Jourutryckning kan debiteras om felet inte är akut eller om du orsakat det själv.
Vad ingår i garantin för fastigheten?
- 5 år för byggnadsarbeten (ex. fasad, tak)
- 2 år för ytskikt och vitvaror
Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning. Efter garantibesiktningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM.